Chińscy eksporterzy szukają nowych rynków, by zniwelować skutki ceł USA. Targi w Kantonie i CICPE pomagają w dywersyfikacji i ekspansji na rynki europejskie, w tym Polski.
Chińscy eksporterzy poszukują nowych rynków zbytu, aby zrównoważyć skutki amerykańskich ceł w trakcie trwającej wojny handlowej. Kluczową rolę odgrywają w tym targi handlowe, na których przedsiębiorstwa mogą prezentować swoje produkty i nawiązywać relacje biznesowe, mając na celu dywersyfikację rynków poza tradycyjnymi kierunkami, takimi jak Stany Zjednoczone.
Wśród najważniejszych wydarzeń tego typu wymienić można Targi Kanton oraz China International Consumer Products Expo (CICPE), które stanowią istotne platformy dla firm poszukujących nowych możliwości. W tym roku stoiska na Targach Kanton w Guangzhou, stolicy prowincji Guangdong, cieszą się szczególnym zainteresowaniem wśród chińskich przedsiębiorstw.
"Z pewnością rozszerzymy naszą obecność na rynkach zagranicznych poza USA. Ten produkt jest obecnie naszym priorytetem – ma nowoczesne funkcje, a klienci z Polski i Holandii chcieli podpisać z nami wyłączną umowę dystrybucyjną już na miejscu"
– powiedział Tang Shousheng, jeden z wystawców.
Oprócz zwiększania sprzedaży, chińscy eksporterzy inwestują również w zagraniczne zakłady produkcyjne, aby umocnić swoją pozycję na arenie międzynarodowej. Huang Shuyu, inny uczestnik targów, zaznaczył: "Planujemy zainwestować 10 milionów juanów (około 1,37 mln USD) w budowę fabryk za granicą. Znaleźliśmy już lokalnych dostawców kluczowych komponentów, takich jak tworzywa sztuczne, elementy SMT oraz materiały opakowaniowe."
Według organizatorów Targów Kanton w tegorocznej edycji bierze udział około 31 tys. firm, czyli o blisko 900 więcej niż w poprzedniej. Wydarzenie potrwa do 5 maja.
Na zakończonych niedawno targach CICPE wiele przedsiębiorstw starało się zdywersyfikować swoje marki i łańcuchy dostaw, aby zwiększyć odporność na nieprzewidywalne zmiany w handlu międzynarodowym. Niektóre firmy wprowadzają własne marki dostosowane do wymagań konkretnych rynków, jednocześnie rozwijając swoją obecność na rynku krajowym.
Ran Yan, wystawca, podkreślił: "Zaczęliśmy wprowadzać nasze marki własne w zeszłym roku, a produkty te odnoszą duży sukces na rynku rosyjskim."
Pomimo wyzwań związanych z zakłóceniami w handlu wiele firm pozostaje zaangażowanych w ekspansję globalną. Li Rongsheng stwierdził: "Nie rezygnujemy z międzynarodowej strategii marki i rozwoju przemysłowego."
Stany Zjednoczone i Chiny pozostają w sporze handlowym, w ramach którego Waszyngton nałożył cła w wysokości ponad 145% na chińskie towary. W marcu chiński eksport wzrósł o 12,4% w ujęciu rocznym, co częściowo wynikało z pośpiechu przedsiębiorstw przed kolejnymi podwyżkami ceł. Analitycy przewidują jednak możliwe spowolnienie w nadchodzących miesiącach.
Międzynarodowy Rejestr Dłużników
Upewnij się, dzięki szczegółowej weryfikacji w rejestrze dłużników, że Twoja historia finansowa jest naprawdę czysta i pozbawiona jakichkolwiek długów.